Wiata solarna to dobry pomysł kiedy nie chcemy, aby montaż paneli fotowoltaicznych z różnych powodów został przeprowadzony na dachu budynku lub jeśli mamy ograniczony teren dookoła domu który eliminuje montaż instalacji gruntowej. Panele fotowoltaiczne na wiacie, zwane też wiatą fotowoltaiczną mogą służyć do parkowania samochodów pod nią lub może pełnić funkcję schronienia przed słońcem w strefie wypoczynkowej.
Na zdjęciach widoczna jest wiata solarna samochodowa dwustanowiskowa. Zamontowane panele na wiacie fotowoltaicznej to 28 sztuk Q.Cells Q.Peak Duo G6 355 które tworzą generator prądu stałego o mocy 9,94kWp. Prąd stały na zmienny przetwarza inwerter Sofar Solar 11KTL-X. Sprawdź nasze inne instalacje fotowoltaiczne w Poznaniu!
Pompa ciepła to źródło ciepła której zadaniem jest transport energii z dolnego źródła ciepła jakim jest powietrze, grunt lub woda do górnego źródła ciepła, czyli instalacji grzewczej. Mimo iż energia pobierana z dolnego źródła nic nas nie kosztuje, do działania pompa ciepła potrzebuje energii elektrycznej. Zatem jedynym kosztem eksploatacji jaki będziemy musieli ponieść decydując się na takie ogrzewanie to koszt energii elektrycznej. Czy możemy zrobić coś, aby je maksymalnie obniżyć a może nawet zredukować do zera? […]
Czytaj dalej… from Fotowoltaika na gruncie – wady, zalety oraz konstrukcja
Pompa ciepła to źródło ciepła której zadaniem jest transport energii z dolnego źródła ciepła jakim jest powietrze, grunt lub woda do górnego źródła ciepła, czyli instalacji grzewczej. Mimo iż energia pobierana z dolnego źródła nic nas nie kosztuje, do działania pompa ciepła potrzebuje energii elektrycznej. Zatem jedynym kosztem eksploatacji jaki będziemy musieli ponieść decydując się na takie ogrzewanie to koszt energii elektrycznej. Czy możemy zrobić coś, aby je maksymalnie obniżyć a może nawet zredukować do zera? […]
Czytaj dalej… from Mycie i czyszczenie paneli fotowoltaicznych – jak o nie dbać?
Mało kto wie, że pierwsze pojazdy elektryczne do przewozu ludzi były konstruowane już w trzeciej dekadzie XIX wieku a pod koniec biły rekordy prędkości osiągając, jak na tamte czasy zawrotną prędkość ponad 100km/h. Niestety pojazdy elektryczne na początku XX wieku zostały całkowicie wyparte przez pojazdy z silnikiem spalinowym. Przez większość XX w. samochody elektryczne zostawały w cieniu samochodów z silnikiem spalinowym głównie za sprawą ograniczeń technologicznych i wysokich kosztów produkcji. […]
Czytaj dalej… from Net-billing w fotowoltaice – czym jest i jak działa?